12 Mart 2012 Pazartesi

Bahşiş Vermenin Bir Usulü Varmı dır ? Kim Ne Kadar Verir.


Bahşiş vermenin bir adabı usulü vardır. Geçen günlerde bir araştırmaya denk geldim. Ülkelere göre nerde ne kadar bahşiş verilir onu araştırıp yazmışlar. Çok gerekli bir konu olduğu için bende yazayım bilgilendireyim insanları dedim :). Araştırmada Avrupa dan Asya ya Afrikadan Amerika kıtasına kadar bir çok ülkedeki bahşiş oranlarını vermişler. İçlerinde Türkiye yok. Burda merak edenlere ben yardımcı olayım.
Bizde bu işi raconu %10 dur. Bu konuda ben çok hassasım. Mutlaka bahşiş vermeye dikkat ederim. Hatta bir yemek yedim hesabı öderken bahşiş bırakamadıysam utanırım. Sanırım bir çoğumuz da aynı hisleri paylaşıyordur. Birde hayat tecrübemin bana öğrettiği bir şeyi paylaşayım. Ne kadar çok paranız varsa o kadar az bahşiş verirsiniz. Çok yanlış oldu. Parası çok olan az bahşiş verir deyince sanırım daha doğru olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder